Nabór na strażnika Straży Gminnej w Kościelisku
Wójt Gminy Kościelisko ogłasza nabór na wolne urzędnicze stanowisko pracy - strażnika Straży Gminnej W Kościelisku w Urzędzie Gminy Kościelisko.

- Nazwa i adres jednostki:
Urząd Gminy Kościelisko, ul. Nędzy Kubińca 101, 34-511 Kościelisko
- Stanowisko pracy:
strażnik Straży Gminnej W Kościelisku (eko-strażnik)
Wymiar czasu pracy: 1 etat
Zatrudnienie planowane jest na okres trwania projektu – minimum 30 miesięcy (umowa o pracę na pełny etat), zgodnie z wymogami Programu Fundusze Europejskie dla Małopolski.
Pierwsza umowa może zostać zawarta na czas określony, np. 6 miesięcy, z możliwością przedłużenia na czas realizacji projektu.
III. Niezbędne wymagania od kandydatów:
- FORMALNE
- obywatelstwo polskie lub państwa członkowskiego Unii Europejskiej lub obywatelstwo innych państw, którym na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego, przysługuje prawo do podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej
- wykształcenie wyższe w rozumieniu przepisów o szkolnictwie wyższym i nauce preferowane kierunki: gospodarka przestrzenna, ochrona środowiska, architektura,
- 4 letni staż pracy w na stanowisku strażnika gminnego/miejskiego,
- stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na określonym stanowisku,
- posiadanie nieposzlakowanej opinii;
- uregulowany stosunek do służby wojskowej
- pełna zdolność do czynności prawnych oraz prawo do korzystania z pełni praw publicznych,
- Dobra znajomość przepisów prawa w zakresie następujących ustaw: o samorządzie
gminnym, o strażach gminnych oraz ustawy prawo o ruchu drogowym.
- brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
- dobra znajomość obsługi komputera oraz urządzeń biurowych typu drukarka, skaner, kserokopiarka oraz znajomość pakietu MS Office.
- Wymagania dodatkowe od kandydatów:
- predyspozycje osobowościowe: umiejętność pracy w zespole, komunikatywność, dokładność, systematyczność, dyspozycyjność.
- odporność na stres.
- prawo jazdy kat. B.
- znajomość zagadnień z zakresu ochrony powietrza i gospodarki odpadami,
- umiejętność obsługi sprzętu pomiarowego (dron, kamera termowizyjna, czujniki),
- uprawnienia pilota drona STS1 lub gotowość do odbycia szkolenia operatora drona (STS1).
- wysoki poziom motywacji.
- Znajomość przepisów ustawy o samorządzie terytorialnym oraz Kodeksu postepowania administracyjnego
- Znajomość przepisów dotyczących ochrony danych osobowych.
- Zakres zadań wykonywanych na stanowisku:
Zakres obowiązków na zajmowanym stanowisku pracy:
1) realizacja zadań ustawowych funkcjonariusza Straży Gminnej,
2) stosowanie procedur określonych w odpowiednich ustawach oraz przepisach wykonawczych,
3) egzekwowanie przestrzegania prawa,
4) kierowanie pojazdami służbowymi,
5) współdziałanie z jednostkami gminnymi, innymi jednostkami samorządu terytorialnego oraz komórkami Urzędu Gminy Kościelisko ,
6) zabezpieczanie imprez kulturalnych i sportowych współorganizowanych przez Gminę,
7) udział w działaniach związanych z realizacją zadań gminy w obszarze zarządzania kryzysowego oraz obrony cywilnej,
8) udział w działaniach pracodawcy związanych z podnoszeniem kwalifikacji pracowniczych,
9) realizowanie obowiązków pracowniczych w systemie samokształcenia.
10) obsługa i wykorzystanie sprzętu zakupionego w ramach projektu (dron z kamerą termowizyjną, czujniki, kamera ręczna, tablet) w zakresie kontroli palenisk i źródeł emisji
11) prowadzenie dokumentacji kontrolnej i sprawozdawczości projektowej zgodnie z wymogami Instytucji Zarządzającej FEM.
- Ochrona środowiska – ochrona czystego powietrza i gospodarka odpadami (zakres kompetencji gminy wynikający z: ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko, ustawy prawo wodne, ustawy o odpadach, ustawy o ochronie przyrody, ustawy o lasach, ustawy o ochronie gruntów rolnych i leśnych, ustawy o ochronie zwierząt, ustawy o kształtowaniu ustroju rolnego i inne)
- realizacja projektów dokumentów dotyczących form ochrony przyrody oraz strategicznych dokumentów środowiskowych i planistycznych oraz opiniowanie dokumentów zewnętrznych (Natura 2000, obszar chronionego krajobrazu, pomniki przyrody
- realizacja zadań dotyczących ochrony powietrza
- współpraca przy realizacji zadań realizowanymi przez ekodoradcę (w szczególności ochrona powietrza)
- realizacja kontroli i interwencjach realizowanych przez Straż Gminną w Kościelisku (ochrona środowiska, gospodarka odpadami)
- udział w przygotowywaniu dokumentów analitycznych dotyczących ochrony środowiska
- udział w tworzeniu i realizowaniu zadań z zakresu ochrony środowiska, gospodarki odpadami (w tym projekty uchwał)
Inne:
- przygotowywanie materiałów i udział w posiedzeniach komisji rady gminy oraz w sesjach rady gminy, a także merytoryczne przedstawianie wszystkich zagadnień z zakresu ochrony środowiska
- udzielanie i nadzór nad merytorycznymi odpowiedziami z zakresu informacji publicznej z zakresu ochrony środowiska
- sprawozdawczość
- archiwizacja dokumentów wytworzonych na stanowisku pracy
- wykonywanie innych zadań zleconych przez Wójta Gminy Kościelisko i Komendanta Straży Gminnej w Kościelisku.
- wykonywanie innych zadań zleconych przez Sekretarza i Skarbnika Gminy Kościelisko.
- Ocena merytoryczna kandydata
Rozmowa kwalifikacyjna. O terminie rozmowy kandydaci poinformowani zostaną telefonicznie.
- Wymagane dokumenty formalne:
- list motywacyjny z uzasadnieniem przystąpienia do naboru
- życiorys /CV/
- kwestionariusz osobowy osoby ubiegającej się o zatrudnienie,
- kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie wyższe, posiadanie innych uprawnień
- kopie dokumentów potwierdzających doświadczenie zawodowe (świadectwa pracy zaświadczenia o zatrudnieniu)- dokument fakultatywny
- kopie dokumentów potwierdzających posiadane umiejętności (kursy specjalistyczne, studia podyplomowe itp.)- dokument fakultatywny
- kopia dowodu lub innego dokumentu potwierdzającego tożsamość oraz poświadczającego obywatelstwo kandydata
- oświadczenie kandydata o następującej treści: „Oświadczam, że nie byłam/byłem skazana/skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe”
- oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych oraz posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych
- oświadczenie o stanie zdrowia pozwalającym na wykonywanie pracy na stanowisku urzędniczym.
VIII. Dodatkowe informacje:
Kserokopie dokumentów aplikacyjnych powinny być poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem.
Rekrutacja prowadzona jest z zachowaniem zasady równości szans i niedyskryminacji, w tym dostępności dla osób z niepełnosprawnościami, zgodnie z Wytycznymi w zakresie realizacji zasad horyzontalnych FEM 2021–2027
- Przebieg postępowania w sprawie naboru:
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać osobiście w siedzibie Urzędu Gminy Kościelisko (dziennik podawczy lub sekretariat) lub pocztą na adres: Urząd Gminy Kościelisko, 34-511 Kościelisko, ul. Nędzy- Kubińca 101
z dopiskiem: „Nabór na wolne stanowisko strażnika Straży Gminnej W Kościelisku
w Urzędzie Gminy Kościelisko w Urzędzie Gminy Kościelisko”.
w terminie do 26 września 2025 r. do godz.12.00 /liczy się data wpływu do UG Kościelisko/
UWAGI
- Kandydaci, którzy spełnią wymagania wskazane powyżej jako niezbędne oraz złożą komplet dokumentów potwierdzających i wymaganych w niniejszej procedurze zostaną dopuszczeni do kolejnego etapu.
- II etapem będzie rozmowa kwalifikacyjna, do której zostaną dopuszczeni kandydaci, którzy spełnią wymogi formalne, czyli złożą dokumentacje zgodną z wymaganiami naboru.
- O terminie i miejscu testu oraz rozmowy kwalifikacyjnej kandydaci będą informowani telefonicznie.
- Dokumenty aplikacyjne kandydata, który zostanie wyłoniony w ramach procedury naboru nie podlegają zwrotowi.
- Dokumenty aplikacyjne osób, które w procesie naboru zakwalifikują się do dalszego etapu i zostaną umieszczone w protokole, będą stanowiły załącznik do protokołu z przeprowadzonego naboru.
- Aplikacje, które wpłyną do Urzędu Gminy po wyżej wymienionym terminie, jak również nie spełniające wymogów formalnych nie będą rozpatrywane i w przypadku nie odebrania ich osobiście do 30 dni – zostaną komisyjnie zniszczone.
- Osoby, których oferty zostaną odrzucone nie będą powiadamiane,
- Informacja z listą kandydatów spełniających wymogi formalne zostanie umieszczona na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy i w BIP do 25.08.2025 r.
- Zastrzega się prawo nie wybrania żadnego kandydata.
Wymagane dokumenty aplikacyjne; list motywacyjny, szczegółowe CV powinny być opatrzone klauzulą: Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb procesu rekrutacji oraz realizacji i kontroli projektu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach programu Fundusze Europejskie dla Małopolski 2021–2027, Priorytet 2.05, zgodnie z RODO i ustawą o ochronie danych osobowych, zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE, ustawą z dnia 10 maja z 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1781 ze zm.) oraz ustawą z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (t.j. Dz.U. z 2024 r. poz. 1135 )
W przypadku przedstawienia przez kandydata dokumentów w języku obcym, należy dołączyć ich tłumaczenie na język polski dokonane bezpośrednio przez kandydata albo biuro tłumaczeń, albo tłumacza przysięgłego
„Stanowisko współfinansowane jest ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach programu Fundusze Europejskie dla Małopolski 2021–2027, Priorytet 2.05, projekt nr FEMP.02.05-IZ.00-0180/25 pn. Zapewnienie straży gminnej w Kościelisku wyposażenia niezbędnego do realizacji ochrony powietrza.”